IT-infrastrukturarkitekt til Center for IT og Medicoteknologi

IT-Infrastrukturarkitekt søges til et job, hvor digitalisering handler om liv.

Har du en spirende infrastrukturarkitekt i maven og flere års erfaring med infrastrukturteknologier, eller har du allerede arbejdet med arkitektur for infrastruktur så læs videre her. Vi har brug for en energisk og struktureret profil med stor interesse for IT-teknologi og infrastruktur. Hvis du vil udvikle dig som infrastrukturarkitekt i et mindre arkitekturteam, men i et stort og komplekst Infrastrukturområde, så har vi en nyoprettet stilling til dig.
Jobtype
:
Fuld tid
Offentliggjort
:
14-05-2025
Deadline
:
30-05-2025

Hvad har vi brug for?
Vi søger en person der vil vokse i en rolle som infrastrukturarkitekt, der kan være med til at sætte retning for teknologivalg og teknologianvendelse i Infrastrukturenheden.

Du skal have stor interesse for infrastrukturteknologier og kunne facilitere og kommunikere om teknologi og løsninger. Du vil arbejde tæt sammen med andre arkitekter, specialister og ledere i infrastrukturområdet. Du kommer måske fra en større virksomhed og har arbejdet på tværs af teknologistakken i en rolle som tekniker.

Vi søger en kollega, der tager ansvar og kan være med til at løfte infrastrukturenhedens modenhed med strukturerede teknologivalg og tilhørende implementering og opfølgning, samt at sikre at vi som arkitekturfunktion er værdiskabende for Region Hovedstadens mange behov for infrastrukturløsninger.

Dine arbejdsopgaver vil primært bestå af:

  • Drive processen omkring teknologivalg samt dokumentere, beskrive og kommunikere med specialister, koordinatorer og ledere.
  • Medvirke i teknologivalg og retningssætning for anvendelse af teknologierne
  • Indgå i design af infrastrukturløsninger f.eks. for Compute, Storage og Netværk
  • Skrive og vedligeholde arkitekturdokumentation
  • Opfølgning på initiativer, projekter og målbilleder i teknologiområderne for at sikre fremdrift og eventuelle tilpasninger af teknologi- og implementeringsvalg
  • Skabe og vedligeholde overblik over teknologierne i vores teknologimodel

Fagligt forventer vi, at du:

  • har en nysgerrighed og interesse for IT-arkitektur og infrastrukturteknologier men også er bevidst om hvad du ved, og hvad du ikke ved
  • kan skabe overblik, indsigt og forståelse af teknologiske sammenhænge og kan dokumentere i både skrift og tegninger
  • kan indsamle og analysere information, vurdere fordele, ulemper og konsekvenser, og endeligt kommunikere det i let forståeligt sprog
  • er god til at lytte og har mod på at gå i faglig dialog med både teknikere og ledelse
  • søger indsigt og interesse i infrastrukturteknologier, ITIL og infrastrukturdrift
  • søger ny viden om teknologi og udfordrer infrastruktur med nye muligheder og forbedrende initiativer

Som person er du:

  • Udadvendt og ser kommunikation og samarbejde på tværs i organisationen som en af dine styrker
  • En der har let ved at tilegne dig indsigt og forståelse af komplekse emner og har gode analytiske evner
  • En der kan arbejde selvstændigt, men også naturligt søger hjælp og sparring med kollegaer
  • God til at visualisere komplekse problemstillinger og har nemt ved at illustrere løsninger og dokumentere koncepter og modeller

Hvem er vi?
Sektionen Leveranceoptimering er en forholdsvis ny sektion, og nr. 6 af slagsen, i Infrastrukturenheden og du har derfor en særlig mulighed for at sætte dit præg på en nyopstartet sektion. Sektionen har mange opgaver, men fælles for dem alle handler om samarbejde på tværs af alle 6 sektioner, samt andre enheder i CIMT.

Vi er 10 kolleger og 1 sektionschef, heraf 3 arkitekter - og vi vil virkelig gerne være flere. Vores kompetencer spænder bredt, men vi har én ting til fælles; Vi brænder for at gøre det bedste for regionen og hospitalerne.

Dine nye kolleger har mange talenter. Du kan bl.a. møde det sorte bælte i karate, en domsmand og en sejler – og så er sektionschefen virkelig god til at sælge sine brugte ting online.

Hvem er du?
Du har et ønske om at bruge din viden og erfaring til at gøre en stor forskel for regionens hospitaler og patienter. Du vil også gerne:

  • Arbejde i et travlt, men kollegialt miljø, hvor vi lægger vægt på at hjælpe hinanden og sammen finde de bedste løsninger
  • Være i et miljø med kollegaer der har en høj teknisk, specialiseret faglighed
  • Have et job, hvor du har mulighed for at præge din egen hverdag med en stor grad af frihed under ansvar, fleksibilitet og tillid.
  • Være en holdspiller, der trives både med at samarbejde og med at arbejde selvstændigt

CIMT - din nye arbejdsplads
Som Danmarks største offentlige sundhedsteknologiske virksomhed med et årligt budget på 1,8 mia. kr. og godt 1.000 medarbejdere repræsenterer og hylder vi en stor mangfoldighed.

Vores mission er at være hospitalernes partner. Hos os handler digitalisering om liv. Derfor er kravene til os store. Ikke mindst dem, vi sætter for os selv. Mange af vores leverancer præsteres på tværs af faglige og organisatoriske skel, og i et stærkt økosystem leverer vi bl.a. løsninger til de nye supersygehuse, test- vaccinations- og behandlingskapacitet ifm. Corona, robotteknologi til kirurgi, fuldautomatiserede laboratoriesystemer samt diagnostik, der i stigende grad baseres på kunstig intelligens.

Vil du vide mere?
Så tøv ikke med at kontakte Teamkoordinator for arkitekterne, Jesper Bork på telefon +45 26 20 98 03 eller sektionschef Helle Juel-Berg på telefon +45 40 49 67 61.

Løn- og ansættelsesvilkår
Arbejdstiden er 37 timer pr. uge, og arbejdsstedet er Borgervænget 5, 2100 København Ø.

Vi udfører opgaverne der, hvor det giver mest værdi. Derfor vil du sammen med kollegerne have et fast arbejdssted men også have mulighed for at arbejde hjemmefra.

Løn- og ansættelsesvilkår tager udgangspunkt i gældende overenskomst med mulighed for forhandling af eventuelle tillæg, der modsvarer dine kvalifikationer.

Ansøgningsprocedure
Ansøgningsfristen er den 30. maj 2025. Vi holder ansættelsessamtaler løbende, så skynd dig at sende din ansøgning afsted – vi glæder os til at høre fra dig.

 

Nævn i din ansøgning, at du har fundet denne stilling via PROSA Jobs

Region Hovedstaden

Region Hovedstaden

Borgervænget 5
2100 København Ø
Danmark

Tag kontakt

Jesper Bork
Teamkoordinator for arkitekterne
+45 26 20 98 03
Helle Juel-Berg
Sektionschef
+45 40 49 67 61
Ansøgning

Deadline: 30-05-2025

Ansøg via link