Analytisk stærk it-compliance medarbejder
Kontoret Adgangsstyring har ansvaret for adgangsstyring og forebyggelse af besvigelse i Skatteministeriets koncern, der udføres gennem en risiko og kontrolbaseret tilgang. Du skal sammen med dine kolleger fortsætte udviklingen af brugerrettighedsområdet. Kontoret Adgangsstyring er ét af fire kontorer, der udgør fagområdet Sikkerhed i Udvikling og Forenklingsstyrelsen.
Vi har brug for en analytisk stærk it-compliance medarbejder, som skal medvirke til at styrke kontorets risiko- og kontrolbaserede tilgang til adgangsstyringsområdet. Du skal blandt andet arbejde med udvikling og implementering af kontroller og drift af disse, udarbejdelse af processer, risikorapportering og løbende koordinering samt opfølgning. Du kommer til at samarbejde med såvel interne som eksterne samarbejdspartnere, særligt Rigsrevisionen, vores Departement samt vores søsterstyrelse Skattestyrelsen.
Derudover vil dine hovedopgaver bestå af:
- rådgive og medvirke til arbejdet med at skabe og herefter drive en risiko- og kontrolbaseret tilgang
- rådgive og medvirke til udvikling, implementering og modning af effektive kontroller inden for adgangsstyring
- facilitering og drift af kontroller
- analysere problemstillinger ift. komplekse it-setup og processer
- udarbejde notater, præsentationer, rapporter mv.
- udarbejde ledelsesrapportering
- håndtere henvendelser fra Departementet og andre styrelser
Den skriftlige formidling er vigtig, og derfor er det lige dig, som kan formidle svære emner og visualisere processer og arbejdsgange på en forståelig måde til både interne og eksterne interessenter som vi søger. Vi leder efter dig, som har et personligt drive og tager ansvar for at dine opgaver kommer helt i mål.
Dig, som analytisk stærk it-compliance medarbejder
Vi forventer, at du har en længerevarende uddannelse eller anden tilsvarende, relevant uddannelse, og at du har et par års erfaring inden for risk, it-compliance og/eller informations/it-sikkerhed.
Det er en fordel, hvis du:
- formår at sætte dig ind i teknisk komplekse områder og videreformidle på skrift
- har blik for både det tekniske og forretningsmæssige perspektiv samt har forståelse for den strategiske kontekst
- har arbejdet i praksis med kontroller og foranstaltninger jf. ISO27001/2
- kender til NIS2
- har forståelse for risikostyring, governance og it-compliance
- trives med at samarbejde med kolleger med mange forskellige fagkompetencer
- tager individuelt ejerskab af opgaver, du tager ansvar og du får afsluttet dine opgaver
Din nye arbejdsplads
Vores kontor er uformelt, dynamisk og sparrende. Vi har fokus på trivsel og personlig udvikling i en hverdag med højt fagligt niveau og interessante opgaver, der løfter vigtige samfundsmæssige kritiske opgaver.
”Min vision er, at det skal være let at gøre det rigtige,” siger kontorchef Suzette Wagner og fortsætter, ”det komplekse arbejde vi har med at gøre, gør at vi bruger tid på at indarbejde vores læring og forbedre vores daglige arbejde og hele tiden blive dygtigere, både hver især, men i den grad også som team.”
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 17.08.2025.
Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Suzette Wagner på telefonnummer +45 72 37 31 90 eller souschef Klaus Myssen +45 72 37 30 41.
I forbindelse med ansættelsessamtalerne kan der blive anvendt test og case med henblik på skriftlig fremstilling. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Du skal være opmærksom på, at din ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes og opretholde denne sikkerhedsgodkendelse under din ansættelse i stillingen.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Osvald Helmuths Vej 4, 2000 Frederiksberg - tæt på Flintholm Station.
Om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen
’Vi sikrer velfungerende it-løsninger, så den samlede Skatteforvaltning kan løse sin opgave’
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen er en tværfaglig styrelse og har til opgave at udvikle, drifte og vedligeholde nye og eksisterende it-systemer i Skatteforvaltningen, så de er stabile, sikre og omkostningseffektive.
Vores medarbejdere er fagligt kompetente og specialiserede og samtidig i stand til at arbejde tæt sammen med andre fagligheder på tværs af Skatteministeriet. Kun gennem et stærkt fagligt fællesskab på tværs af fagområderne kan vi lykkes med den omfangsrige og komplekse opgave, vi har.
Vi søger løbende nye kolleger, som deler vores ambition om at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.
Læs mere om Udviklings- og Forenklingsstyrelsen på www.ufst.dk.
Udviklings- og Forenklingsstyrelsen opfordrer alle kvalificerede uanset alder, køn, seksuel orientering, religion eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

Udvilkings og forenklings styrelsen
Tag kontakt
Suzette.Wagner@ufst.dk
72373190
kmy@UFST.dk
72373041
Ansøgning
Deadline: 17-08-2025
Ansøg via link